POLITYKA PRYWATNOŚCI I OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

w związku z realizacją usług Agencji Detektywistycznej „Averto”

Szanowni Państwo
Niniejsza informacja przekazywana jest w wykonaniu obowiązków przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) – zwanym dalej w skrócie – RODO, a także w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych

  1. Administrator Danych Osobowych
    Administratorem Państwa danych osobowych jest Agencja Detektywistyczna „Averto” Małgorzata Marczulewska, nr NIP: 9551979094, REGON: 367435920 z siedzibą przy ul. Śląskiej 32a, 70-433 Szczecin. Z Administratorem można kontaktować się za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną pod adresem e-mail: sekretariat@detektyw-szczecin.com.pl jak również pod numerami telefonów: 500 520 997 oraz 91 485 46 40.
  2. Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
    Administrator Danych Osobowych nie ustanowił Inspektora Ochrony Danych.
  3. Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych.
    Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. zawarcia i wykonywania łączącej nas umowy na usługi detektywistyczne – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    2. zawarcia i wykonywania łączącej nas umowy w zakresie windykacji wierzytelności – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    3. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym ustawy o ochronie osób i mienia, przepisów podatkowych (Ordynacja podatkowa, ustawa o podatku od towarów i usług, ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych) oraz z przepisów o rachunkowości (ustawa o rachunkowości) w związku z płaceniem podatków, w tym prowadzeniem i przechowywaniem ksiąg podatkowych oraz przechowywaniem dowodów księgowych – na podstawie art. 6 ust. 1 c RODO;
    4. marketingu bezpośredniego naszych produktów lub usług w czasie trwania umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora;
    5. dochodzenia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora;
    6. a ponadto na podstawie Państwa zgody, jeżeli nie zachodzą przesłanki wymienione w punktach 1-5, a zgoda jest wymagana przepisami prawa.
  4. Procesorzy.
    Państwa dane osobowe mogą być przekazywane:

    1. podmiotom przetwarzającym Państwa dane osobowe na podstawie zawartych z nami umów powierzenia przetwarzania danych, np. firmom informatycznym, kurierskim, podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi w zakresie prowadzenia poczty elektronicznej oraz usługi niezbędne do wykonania zawieranej z Państwem umowy – jeżeli zawarta z Państwem umowa wymaga ich udziału np. przy montażu urządzeń czy wysyłce korespondencji itp.;
    2. podmiotom, które jako administratorzy przetwarzają Państwa dane we własnym imieniu, np. Poczta Polska, banki;
  5. Odbiorcy danych osobowych.
    Odbiorcami Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej, np. Sąd, Prokuratura, Policja.
  6. Przekazywanie danych do państw trzecich/organizacji międzynarodowych
    Nie przekazujemy i nie planujemy w przyszłości przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).
  7. Procesy profilowania danych osobowych.
    Państwa dane nie podlegają profilowaniu oraz automatycznemu podejmowaniu decyzji.
  8. Okresy przechowywania danych osobowych.
    Państwa dane osobowe przechowywane będą przez okres wymagany prawem. Gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy cywilnoprawnej, będziemy przetwarzać dane do czasu upływu ewentualnych terminów przedawnienia roszczeń z umowy oraz z zastrzeżeniem właściwych przepisów powszechnie obowiązującego prawa, przez okres, który jest niezbędny do ochrony naszych interesów jako administratora danych. W przypadku dokumentacji księgowej i podatkowej oraz związanej z postępowaniami sądowymi lub administracyjnymi jest to okres wymagany przez odpowiednie przepisy prawa. W odniesieniu do pozostałych celów opartych na naszym uzasadnionym interesie lub w celu udzielenia odpowiedzi na zadane zapytanie – przez okres ważności tych celów albo do czasu, aż zgłoszą Państwo swój sprzeciw, a w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody – do momentu jej wycofania.
  9. Prawa osób, których dane dotyczą.
    Na podstawie i z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z art. 15-22 RODO ma Pani/Pan prawo:

    1. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. do żądania sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3. do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. do żądania usunięcia danych osobowych;
    5. do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
    6. do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa).
  10. Jeżeli przetwarzamy Pani/Pana dane wyłącznie na podstawie zgody, taką zgodę można cofnąć w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.
  11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową wykonania umowy.
  12. Zasady przetwarzania danych osobowych i procedury związane z ochroną i bezpieczeństwem danych osobowych
    Realizując procesy przetwarzania Państwa danych osobowych „Averto” Małgorzata Marczulewska, uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku. Mając na względzie przepis art. 5 RODO, przykłada wagę do tego, aby dane te były przetwarzane w sposób bezpieczny, rzetelny, zgodny z prawem oraz przejrzysty dla Państwa („zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość”). Kierujemy się zasadą minimalizacji danych, tj. zbieramy dane osobowe jedynie w minimalnym zakresie, niezbędnym do realizacji celów, dla których są zbierane („minimalizacja danych”). Cele gromadzenia Państwa danych osobowych są jasno określone i mają oparcie w przepisach prawa. Nie przetwarzamy danych w sposób niezgodny z tymi celami („ograniczenie celu”). Dbamy także o aktualność i poprawność danych osobowych i niezwłocznie reagujemy na wnioski o sprostowanie bądź aktualizację danych („prawidłowość”). Wszelkie informacje stanowiące dane osobowe są traktowane poufnie i są chronione przed przypadkowym ujawnieniem ich osobom trzecim („integralność i poufność”). W ramach zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych Państwa danych dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki do ochrony danych osobowych. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi.